Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 14. Καινοτομία στη Διδασκαλία

 Ακόλουθα από σχετική έρευνα (Τεκμήριο 13), στο πλαίσιο μετανεωτερικής προσέγγισης και διαφοροποιημένης εκπαίδευσης, κάθε μαθητής διάλεξε για συντροφιά του μια ηρωϊκή μορφή του 1821. Για να γίνει το τελευταίο, αναζήτησαν τα παιδιά έγκυρη πληροφόρηση κυρίως σε ένα εκπαιδευτικό υλικό με βαρύνουσα σημασία, το βιβλίο "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΟ" του Ιδρύματος Σύλβια Ιωάννου -έκδοση του Ιδρύματος Σύλβια Ιωάννου και του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, 2020. Σε αυτό φιλοξενούνται οι μορφές ηρώων του 1821, όπως τις απέδωσε ζωγραφικά ο σύγχρονός τους βέλγος διπλωμάτης Μπέντζαμιν Μέρυ. Επίσης στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου ανακάλυψαν πολύτιμα βιογραφικά στοιχεία για τους απεικονιζόμενους (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,2,3,4,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτες 1,2,3,4_Λειτουργία Α/Άξονας 4/Δείκτες 1,2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2). .

Στη συνέχεια της έρευνας που πραγματοποίησαν οι μαθητές μας στο πλαίσιο της καινοτόμας δραστηριότητας αναφοράς μας με τίτλο "Αντικατοπτρισμοί του 1821 στο σήμερα", απέδωσαν ζωγραφικά τον αγαπημένο τους ήρωα …με σύγχρονη περιβολή! Η συγκεκριμένη περιβολή συνδέθηκε είτε με το επάγγελμα του ήρωα ή με στιγμιότυπα της ζωής του ή ακόμη και με ιδέες των ίδιων των μαθητών-δημιουργών σε μία προσπάθεια προσέγγισής τους και οικειοποίησης του βίου και του έργου τους. Κορυφαίος στον ρόλο του συντονιστή υπήρξε ο προσκεκλημένος ζωγράφος Απόστολος Χολέβας.
Και με αυτά και με τ' άλλα, γέμισε το Σχολείο από ολοζώντανους ήρωες. ... ο Κολοκοτρώνης με έναν μπαλτά στο χέρι και με ποδιά κρεοπώλη σε ανάμνηση του επαγγέλματός του στα χρόνια της Ζακύνθου, ο Νικηταράς, αγέρωχος μέσα στη στολή αξιωματούχου κι ας έσβησε εντέλει στην ψάθα. Η Μπουμπουλίνα κομψότατη μέσα στα πανάκριβα ρούχα της, αντάξια μιας εφοπλιστίνας, μαζί με τον Μαυροκορδάτο, Κωλέττη και Κανάρη με το κατρακίτρινο καναρίνι του από κοντά, ακολούθησαν. ... Κι άλλοι ήρωες, γιατροί με σπουδές στην Πίζα, βουλευτές και τύποι χαλαροί της παραλίας, εισέβαλαν φουριόζοι διεκδικώντας μια θέση στους χώρους του Γυμνασίου. Τόσο σημερινοί, τόσο οικείοι όλοι τους. «Μίλησαν» στα παιδιά. Τους «άγγιξαν». «Άγγιξαν» το φρόνημά τους.
Θόρυβος, κίνηση και ένταση στους διαδρόμους και τις σκάλες του Γυμνασίου άλλαξαν τους ρυθμούς του. Ηθικοί αυτουργοί; Ποιοι άλλοι από τους μαθητές! Λίγο η φαντασία τους, λίγο ως φωτογραφικός πλοηγός "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΟ", λίγο ο κος Χολέβας που τους όπλισε με χρώματα, ιδέες και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, ήταν αρκετά για να ξετρυπώσουν "τη συντροφιά του 1821" και να τους φέρουν στο σήμερα.
«Αντικατοπτρισμοί του 1821 στο σήμερα» ο τίτλος της καινοτόμας διδακτικής παρέμβασης αποτέλεσε "ύμνο" υπέρ της ριζοσπαστικής φιλοσοφίας εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε. Συνιστά μια ώριμη εκπαιδευτική πρόταση που διέπεται από τη μετανεωτερική ιδεολογία, ακολουθεί θεωρία και αρχές της σύγχρονης Μουσειοπαιδαγωγικής, υιοθετεί στις διδακτικές προσεγγίσεις της τη διαφοροποιημένη διδασκαλία με απώτερο στόχο τη μετασχηματιστική μάθηση. Στη διάρκειά της αποδομούνται οι έννοιες «ήρωας και ηρωϊσμός» και αναδομούνται μέσα από μια νέα εννοιολογική προσέγγιση, απόλυτα συνυφασμένη με τρέχουσες κοινωνικές ανάγκες των μαθητών, όνειρα και σύγχρονες διεκδικήσεις τους.
Η απήχηση της παρέμβασης έφτασε έως την Κύπρο, όταν με ενθουσιασμό επικοινώνησε μαζί μας το Ίδρυμα "Σύλβια Ιωάννου" για να μας συγχαρεί προφορικά, αλλά και έμπρακτα στη συνέχεια, καθώς μας δώρησε με αφιέρωση το συλλεκτικό του σχετικό βιβλίο.
Η απήχησή της υπήρξε μεγάλη, μέσω ανάρτησης στο Ημερολόγιο της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 2021, μέσω αναρτήσεων σε μέσα δικτύωσης με μεγάλη επισκεψιμότητα κυρίως από εκπαιδευτικούς.(Δοξασμένα Χρόνια FB Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Δυτ Θεσσαλονίκης).
Τα Τεκμήρια 3, 4, 13, 20 στην ομώνυμη ανάρτηση λειτουργεί υποστηρικτικά και στην παρούσα επιχειρηματολογία.

ΥΓ 4 από τα παρακάτω έργα συμμετέχουν σε διαγωνισμό των ΕΛΤΑ ως υποψήφια για γραμματόσημα.

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...