Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 12. Καινοτομία στη Διδασκαλία

 ΜΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ...

Γιορτάσαμε τα Χριστούγεννα με έναν ιδιαίτερο τρόπο, δηλαδή με τη συγγραφή μιας πρωτότυπης χριστουγεννιάτικης ιστορίας. Συγγραφείς της ήταν οι 360 μαθητές του Γυμνασίου Σκύδρας με τον συντονισμό των εκπαιδευτικών τους (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,2,3,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτες 1,2_Λειτουργία Α/Άξονας 4/Δείκτης 2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 8/Δείκτης 4_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2).
Δομικά στοιχεία της συγκεκριμένης καινοτόμου Διδασκαλίας ήταν οι προϋπάρχουσες προσωπικές ιδέες των παιδιών, αναμνήσεις και βιώματά τους, τις οποίες τις κατέθεσαν στο τραπέζι της συζήτησής τους, διαβουλεύτηκαν και στη συνέχεια τις κατέγραψαν.
Μέσα σε αυτήν την ιστορία υπήρχε το ΕΓΩ αλλά και ΟΙ ΑΛΛΟΙ, υπήρχε το υποκείμενο,καθώς και η τοπική και σχολική συλλογικότητα. "Αναδύθηκαν" παλιά και πολύ παλιά Χριστούγεννα της Σκύδρας, αλλά και άλλων τόπων καταγωγής των παιδιών, καταγράφηκε η επίδραση του κορονοϊού στη ζωή της πόλης μας, "ζωντάνεψαν" ήθη και έθιμα των Γιορτών, μνημονεύτηκαν ιστορίες, βιβλία και ταινίες με αναφορά στα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, επινοήθηκε ιστορία στην οποία έφηβοι επιλέγουν τον δρόμο της φιλίας και της αλληλεγγύης στη ζωή τους.
Εντέλει όλα τα παραπάνω, δια της μαθητικής πένας, δημιούργησαν έναν κόσμο οικείο στη ζωή των παιδιών και πολύ, πολύ χριστουγεννιάτικο.
Πώς έγινε κατορθωτό;
Δόθηκε την πρώτη ώρα στους μαθητές ένα πλαίσιο αναφορικά με τον χρόνο, τον τόπο και τη θεματική της ιστορίας τους -διαφορετικό σε κάθε τμήμα, όμως σπονδυλωτά "δεμένο", ώστε στην ένωση των κειμένων να προκύψει η τελική ιστορία-. Στο τέλος της ώρας προέκυψε από κάθε ομάδα/τμήμα κείμενο 100 λέξεων, το οποίο στάλθηκε στη Διεύθυνση που είχε την ευθύνη της τεχνικής σύνδεσης των κειμένων σε συνεργασία με το 15μελές του σχολείου. Στα επόμενα 20 λεπτά είχε σταλεί διαδικτυακά σε κάθε τμήμα η σπονδυλωτή ιστορία για να αναγνωστεί στους μαθητές!
Παιδαγωγικά η καινοτομία στην παρούσα προσέγγιση και διδασκαλία έγκειται α)στις σχολές σκέψεις που επικράτησαν καθώς ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν συγκλίνουσα και αποκλίνουσα σκέψη, β)στη διαφοροποιημένη διδακτική και μετασχηματιστική μάθηση που επιτεύχθηκε, γ)στα τεχνολογικά μέσα και περιβάλλοντα που χρησιμοποιήθηκαν, δ)στη συνέργεια τόσο μεγάλου αριθμού μαθητών σε τόσο μικρό χρόνο και σε τόσο υψηλού επιπέδου αποτέλεσμα.
Απολαύστε λοιπόν αυτό το εμπνευσμένο αποτέλεσμα της ένωσης των μικρών κειμένων.
Το motto της ημέρας ήταν "δύναμη εν τη ενώσει"!
Η ιστορία μας καταρχάς είχε απήχηση στα ίδια τα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους. Τα παρηγόρησε σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, τα όπλισε με ελπίδα και δύναμη. Τα ίδια οφέλη μοιράστηκαν στη συνέχεια ως ευχή του Γυμνασίου Σκύδρας στην άκρη της Ελλάδας...σε απομακρυσμένα σχολεία, σε Δ/νσεις Εκπαίδευσης, σε φίλους και γνωστούς.
Μετατρέψαμε την αδυναμία της πανδημίας σε δύναμη δική μας, με τη βοήθεια πάντα της Τεχνολογίας. καλλιεργήθηκαν οι επικοινωνιακές δρξιότητες των μαθητών μας κι εντέλει ήρθαμε πιο κοντά μεταξύ μας...

Άξιο αναφοράς είναι ότι το τέχνημα του Σχολείου μας θα μείνει και ως μάρτυρας της εποχής του covid-19, καθώς περιγράφετε μέσα στις σελίδες του, οι οποίες παρεπιπτώντας διαβάστηκαν και σε πολλά άλλα σχολεία, από πολλούς, πολλούς μαθητές!


Τέλος, τεκμήριο υποστηρικτικό στα ανωτέρω επιχειρήματα είναι και το τεκμήριο 24 και 20 στις σχετικές αναρτήσεις ομώνυμη ανάρτηση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...