Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 19. Καινοτομία στη Διδασκαλία

 Σε όλες τις καινοτόμες μαθησιακές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Σκύδρας παράγοντας καινοτομίας υπήρξε η σύνδεσή τους με την τοπικότητα. "Tοπικότητα" που αποτελεί στόχο της  AGENDA 2030,  αναδεικνύεται σε προτεραιότητα από την UNICE, αλλά κυρίως εξυπηρετεί τη βασική στοχοθεσία αυτού του επιπέδου Δ/θμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο), η οποία καλείται να υποστηρίξει τον μαθητή να κατακτήσει το δυνατόν περισσότερα ερμηνευτικά κλειδιά της πραγματικότητας που τον περιβάλει, καθώς και να καλλιεργήσει το δυνατόν περισσότερες δεξιότητες επικοινωνίας. 

Συγκεκριμένα φέτος το Σχολείο μας "κινήθηκε σε ρυθμούς 1821", αφού ο κορμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων μας και των συνεργειών μεταξύ των μαθημάτων μας στηρίχτηκε σε σενάρια διδακτικά που είχαν ως αφόρμηση το 1821 σε αντικατοπτρισμό του ως απάντηση σε ανάγκες του σήμερα. Η σύνδεση του 1821 με το σήμερα έγινε εφικτή, κυρίως με διαδρομές που το οδηγούσαν σε καταστάσεις του σήμερα, άμεσα συνδεδεμένες με την τοπικότητα του Δήμου Σκύδρας  (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,3,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτης 2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2).

Ειδικότερα,

ΤΕΚΜΗΡΙΑ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

2-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΈΡΕΥΝΑ «ΕΓΩ+ΟΙ ΑΛΛΟΙ»-ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, συνδέθηκε από τους μαθητές με  τις  μεταξύ  τους σχέσεις, τις σχέσεις με τις οικογένειές τους, με φίλους και γνωστούς.

3-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΈΡΕΥΝΑ «ΗΡΩΑΣ»-ΗΡΩΕΣ 1821 ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΒΟΛΗ, συνδέθηκε  από τους μαθητές με προσωπικότητες της  τοπικής μας κοινωνίας

 4-                                                                         »    »     ,     συνδέθηκε  από τους μαθητές με επαγγελματικές φιγούρες από την τοπική μας κοινωνία . γνώρισαν τον τοπικό ζωγράφο κο Χολέβα και τις δυνατότητες που απορρέουν από το επάγγελμά του.              

5-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ- βρήκε διέξοδο μέσα από τη γνωριμία και συνεργασία των μαθητών  με τοπικές συλλογικότητες κοινωνικού χαρακτήρα, όπως το κοινωνικό συσσίτιο του ΙΝ Αγίου Στεφάνου Σκύδρας.

6-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΚΗΠΟΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ-ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ, έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές να παρέμβουν στον αύλειο χώρο του σχολείου, να τον διαμορφώσουν  και να τον μελετούν καθημερινά.

7-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜ.-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΗΣ-ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ,, διαχειρίστηκαν  οι μαθητές , ως πολλαπλασιαστές, τις τοπικές ανάγκες  (σχολείο, οικογένεια, πόλη) για λήψη προφύλαξης απέναντι  στον κορονοϊό, τη διαχείριση ενδοοικογενειακών καταστάσεων κρίσης., σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας.

8-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ ΑΝΑΜΟΝΕΣ ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟ, όμοια με τα ανωτέρω

9-ΟΡΙΖ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/Α.ΒΡΑΒΕΙΑ:ΠΟΝΤΟΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-Β.ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ-Γ.ΑΠΟΤΥΠ. ΑΝΘΡΑΚΑ  Δ.ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΛΙΚΑ-ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ – Ε. ΕΚΛΟΓΙΕΣ-ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ –ΣΤ.ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ-ΜΟΥΣΕΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ Ζ. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΠΟ ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥΣ Η. ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS, ήρθαν σε επαφή με καταστηματάρχες της περιοχής και υπηρεσίες του Δήμου Σκύδρας για συγκέντρωση πληροφοριών και δεδομένων που αφορούσαν στον υπολογισμό του αποτυπώματος   άνθρακα του Σχολείου μας.

10-ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚ./ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, σε συνέργεια, έντυσαν μουσικά σχολικές  ανάγκες τοπικών σχολείων

12-ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚ./ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, αποτύπωσαν την τρέχουσα κατάσταση της πανδημίας, καθώς και κατέγραψαν αναμνήσεις και όνειρα για το μέλλον με αναφορά στη Σκύδρα.

15-ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚ./ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ-ΜΕΤΣΟΒΙΟ  ΠΟΛΥΤΕΧΝ. «ΒΡΑΔΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΗ», ετοιμάζουμε τη βραδιά Αστροπαρατήρησης στο Σχολείο μας. Θα κοιμηθούμε μέσα σε αυτό!

16-ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚ./ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΡΑΦΙΕΡΑΣ, ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ /ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΑΝΘΡΑΚΑ, αξιοποίησαν με ματιά εναλλακτική απαξιωμένα υλικά. Στη συνέχεια μετέδωσαν την εμπειρία στα τοπικά σχολεία.

18ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚ./ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝ. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ: ΤΗΛΕ-ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΚΡΗΤΗΣ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΠ. ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ, ήρθαν σε επαφή με ειδικούς του τόπου μας οι οποίοι τυχαίνουν πανελλήνιας αναγνώρισης

20-ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΤΥΠΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ, εξοικειώθηκαν με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, εγκαινιάζοντας συνεργασίες μαζί τους, μέσα από την  τακτική αρθογραφία του Σχολείου μας με αυτά

ΤΕΚΜΗΡΙΟ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...