Παράλληλα με την παρούσα τεκμηρίωση και προς ενίσχυσή της παραπέμπουμε υποστηρικτικά προς την παρούσα επιχειρηματολογία και στο Τεκμήριο 9 των αναρτήσεων σχετικά με την καινοτόμα διδακτική ιστορικής μνήμης μέσω χειροπρακτικής (ενδυμασία) και μελέτης με μικροδιδασκαλίες κι εντέλει απόδοσης παραδοσιακών τραγουδιών (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,2,3,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 2/Δείκτης 2_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτης 2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2). .
Ειδικότερα στην παρούσα ανάρτηση, γίνεται
αναφορά στην καινοτόμα διδακτική προσέγγιση γνώσεων, ιδεών, αξιών που μας
εμπνέει το 1821, σε αντικατοπτρισμό στο σήμερα. Για άλλη μια φορά το τείχος που
ορθώθηκε λόγω κορονοϊού δεν εμπόδισε το Σχολείο μας να "πετάξει"
μακριά. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας προσεγγίστηκε μελετητικά
η παραδοσιακή ενδυμασία, αρχικά μέσα από ένα διαδικτυακό "ταξίδι" των
μαθητών μας στην Νεάπολη Λασιθίου Κρήτης. Είχαν για συνοδό τους την κα Αλεξία
Θεοδωρίδου, φιλόλογο. Εκεί στο Άνω Μιραμπέλο, φιλοξενείται ένα μικρό,
αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον λαογραφικό μουσείο. Περίμενε το Σχολείο μας για
να το ξεναγήσει ο κος Γιώργος Μαυροειδής. Το έκανε με μαεστρία, γνώση και
πολύ κέφι. Αντικείμενο της διαδικτυακής επίσκεψης ήταν η
μελέτη της παραδοσιακής φορεσιάς μέσα από τα εξαιρετικά εκθέματα του μουσείου.
Θυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη καινοτόμα διδακτική είναι ενταγμένη στο επετειακό
έτος ΕΛΛΑΔΑ 2021. Οι μαθητές μας έμαθαν τόσα πολλά...για την πρώτη
ύλη που φτιάχτηκαν οι εκτιθέμενες φορεσιές, τα σχέδια, τη χρήση τους, τα
κοινωνικά στοιχεία που ήταν κωδικοποιημένα επάνω τους, καθώς και τις ανθρώπινες
ιστορίες που έκρυβαν κάποιες από αυτές.
Στη συνέχεια και πάλι διαδικτυακά
διδάχτηκαν και κατασκεύασαν τα παιδιά έργο χειροπρακτικής πάνω σε μινιατούρες, που
αφορούσε στην παραδοσιακή ενδυμασία. "Μαγικό" υπήρξε το
"άγγιγμα" των Πελαγία και Σουλτάνα Βρεττά, συνεργατών, ως εκπαιδευτών
ειδικών διάσωσης παραδοσιακών εργόχειρων. Ενδιαφέρον πεδίο υπήρξε η σύγκριση των παραδοσιακών με τις ενδυμασίες του σήμερα και τα μηνύματα που αυτές αποπνέουν, καθώς και η διαβούλευση των μαθητών σχετικά με τον καταναλωτισμός και τις επιπτώσεις του, με αφόρμηση από την ανωτέρω σύγκριση.
Τα ανωτέρω πλαισιώθηκαν από τρία παραδοσιακά
τραγούδια:
https://soundcloud.com/gazqayyaapzf/tr3b4l0csesl
https://soundcloud.com/gazqayyaapzf/1a-1
https://soundcloud.com/gazqayyaapzf/dmufr8nl91gv
Αυτά ανήκουν στο μουσικό έργο που πραγματοποιήθηκε
διαδικτυακά, μέσω τηλεκπαίδευσης στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής, με τον
συντονισμό του Π. Σάρμα εκπαιδευτικού μας Μουσικής. Το μουσικό αφιέρωμα αφορά
στην απόδοση των παραδοσιακών τραγουδιών,
Λαλούδι της Μονοπασιάς (Μονεμβασιάς)
Το τραγούδι αναφέρεται στην τεράστια συνεισφορά των
γυναικών στον απελευθερωτικό αγώνα, όχι μόνο στο μέρος της υποστήριξης, αλλά
και στις μάχες.
Χαρά που το ‘χουν τα βουνά
Το παρόν παραδοσιακό τραγούδι στον ρυθμό του τσάμικου
χορού από την Πελοπόννησο, αναφέρεται στον ξεσηκωμό του 1821 και έχει σε
εξέχουσα θέση τη μορφή του Παλαιών Πατρών Γερμανού. Αποτελεί δείγμα του
ενθουσιασμού και της συγκίνησης με την οποία ο απλός λαός δέχτηκε το λυτρωτικό
μήνυμα της Επανάστασης του Ρωμαίικου
Άκρα του τάφου σιωπή
Το αριστούργημα του εθνικού μας ποιητή Δ. Σολωμού, σε
μελοποίηση του Γ. Μαρκόπουλου, με θέμα την πολιορκία του Μεσολογγίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου