Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 17. Καινοτομία στη Διδασκαλία

 Παράλληλα με την παρούσα τεκμηρίωση στο πλαίσιο αντιμετώπισης του εκφοβισμού και προς ενίσχυσή της, παραπέμπουμε υποστηρικτικά προς την παρούσα επιχειρηματολογία.και στα τεκμήρια 1, 2, 6, 9 των αναρτήσεων σχετικά με την καινοτόμα διδακτική μέσω έρευνας μεταξύ των μαθητών. (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,3,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτης 2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2) 

Ειδικότερα στην παρούσα ανάρτηση, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του εκφοβισμού -με επίκληση  και του Τεκμηρίου 22- δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές μας να "αγγίξουν" μαζί μας "επί τον τύπον των ήλων". 

Καταρχάς οι μαθητές πληροφόρησαν τον εκπαιδευτικό -σε ρόλο εμψυχωτή και διευκολυντή-ποιοι δύο συμμαθητές τους ήταν "πιο μακριά τους". Ο εκπαιδευτικός στη συνέχεια δημιούργησε ομάδες των δύο ατόμων με βάση τη δήλωση των μαθητών, στις οποίες εξήγησε τους όρους του  πρωτότυπου παιχνιδιού  "Μία σου και μία μου". Δόθηκε σε κάθε ομάδα μία ατζέντα συζήτησης που αφορούσε σε ερωτήσεις αναφορικά με το δημογραφικό και πολιτισμικό προφίλ των συνομιλητών. Στο πλαίσιό του οι μαθητές αντάλλαξαν μεταξύ τους ερωτήσεις κι επικοινώνησαν: Πόσα μέλη έχει η οικογένειά σου, ποια είναι η καταγωγή σου, ποιο φαγητό σου αρέσει, ποια ομάδα υποστηρίζεις, σου αρέσει η μουσική και ποιο είδος της...(ενδεικτικά τα παραδείγματα ερωτήσεων). Η συζήτηση των παιδιών στη συνέχεια από κατευθυνόμενη μετατράπηκε σε ημικατευθυνόμενη και στο τέλος σε ελεύθερη επικοινωνία. 

Μετά την μισής ώρας συζήτηση, ζητήθηκε από τους μαθητές να απαντήσουν  ερωτηματολόγιο μέσω google form,  https://forms.gle/3aL36kkPWXDDwEBf6  

τόσο για την εμπειρία που αποκόμισαν από τη συζήτηση, όσο και για τους τρόπους  που θα ακολουθούσαν και  τις στάσεις που θα κρατούσαν σε καταστάσεις σχολικής βίας και εκφοβισμού. τα αποτελέσματα υπήρξαν άκρως ενδιαφέροντα και αποτέλεσαν σημείο αναφοράς ενός νέου κύκλου συζητήσεων μεταξύ των μαθητών.

Η όλη διαδικασία καλλιέργησε τις επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών, ενίσχυσε τη συναισθηματική τους νοημοσύνη μέσω της καλλιέργειας δεξιοτήτων ενσυναίσθησης και αυτογνωσίας. Εντέλει οι σχολικές μας τάξεις -καθ' ομολογία των μαθητών μα- επέστρεψαν στη σχολική καθημερινότητα πολύ πιο λειτουργικές!

Από την διδακτική παρέμβαση αναφοράς μας δεν οφελήθηκαν μόνο οι μαθητές μας, αλλά και τα σχολεία και οι οικογένειες της τοπικής κοινωνίας, καθώς ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα της έρευνάς μας μέσα από τον τοπικό τύπο (pellanews).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...