Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 21. Καλύτερη Ψηφιακή Σχολική Εκδήλωση

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ ΣΕ  ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ  ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,2,3,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτης 2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2)

Το Σχολείο μας συμμετείχε διαδικτυακά σε ένα ξεχωριστό Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Διάλογος ή σύγκρουση πολιτισμών; Με αφορμή το ορόσημο των 2.500 χρόνων από τη μάχη των Θερμοπυλών και τη ναυμαχία της Σαλαμίνας» .
Πληροφορίες στο https://www.athenscollege.edu.gr/news/details/2021/02/17/ac_student_conference.
Το Συνέδριο διοργάνωσε το Κολλέγιο Αθηνών και το Ίδρυμα Μαριάννας Βαρδινογιάννη, υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Ελληνικής Δημοκρατίας. Την εκδήλωση μεταξύ άλλων τίμησε με χαιρετισμό της η αυτού εξοχότητα η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας και Σακελλαροπούλου και η Υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως.
Με ένα ιδιαίτερο τρόπο προσεγγίσαμε την ανωτέρω θεματική, αναζητώντας συγχρόνως και τη γνώση που θα μας βοηθήσει να επικοινωνούν οι μαθητές μεταξύ τους, να έρχονται πιο κοντά, να συμβιώνουν ειρηνικά στο Σχολείο μας. Η μελέτη την οποία παρουσιάσαμε στο Συνέδριο είχε ως στόχο να χαρτογραφήσει πόσο καλά γνωρίζουν οι μαθητές μας τον εαυτό τους και τους πολύτιμους Άλλους, δηλαδή τους συμμαθητές τους, έτσι ώστε να οικοδομήσουν πάνω στα συμπεράσματά τους τρόπους ανάπτυξης διαλόγου ή και ειρηνικής αντιπαράθεσης. Για να γίνει αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα μεταξύ των μαθητών της Γ' τάξης, με τίτλο "ΕΓΩ+ΟΙ ΑΛΛΟΙ=ΕΜΕΙΣ". Διερευνήθηκαν στοιχεία για τον εαυτό και τους άλλους με βάση εννοιολογικούς χάρτες (ενδεικτικά παρατίθεται ένας από αυτούς τους χάρτες παρακάτω) - https://forms.gle/fbnXpYjRZmqFmz5d6 - .
Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα αποτελέσματα, καθώς ανακάλυψαν πόσο λίγο γνωρίζονται μεταξύ τους και πόσα κοινά σημεία αναφοράς τελικά έχουν μεταξύ τους. Υποσχέθηκαν στους εαυτούς τους και στους άλλους να "δουλέψουν" τις σχέσεις τους. Τα βήματα του προγράμματος, αντιλήφθηκαν οι μαθητές ότι αποτελούν ωφέλιμα "πατήματα" που μπορούν να ακολουθούν στη ζωή τους για να επιλύουν προβλήματα στις σχέσεις τους, ακόμη και όταν είναι συγκρουσιακού χαρακτήρα. Η καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας κι ενσυναίσθησης ήταν τελικά το μεγάλο όφελος των μαθητών!
Παρουσιάσαμε λοιπόν τα πορίσματα της έρευνας στο Συνέδριο με έναν πρωτότυπο τρόπο. Η φωνή μας ήταν η Μαριαλένα Μαχρέμη, η Μαρκέλλα Περπερίδου, ο Λεωνίδας Σούλτσε, η Ελισάβετ Δίγκα, η Βαρβάρα Σαραντίδου, ο Δημήτρης Καμτσίκης. Το ύφος τους ήταν δημοσιογραφικό και ουσιαστικά κάλυψαν με ρεπορτάζ τους το τι έγινε στο σχολείο.
Την εμπειρία της συμμετοχής στην εκδήλωση την μοιραστήκαμε και με τους λοιπούς μαθητές του σχολείου μας, που συμμετείχαν ως διαδικτυακοί παρατηρητές, αλλά και με μαθητές της επικράτειας και από το εξωτερικό οι οποίοι επίσης συμμετείχαν στο Συνέδριο. Σίγουρα η καλλιέργεια κουλτούρας επικοινωνίας και συμμετοχής σε τόσο σπουδαία fora για ένα ακριτικό σχολείο όπως το δικό μας, προσμετράται στα θετικά του συγκεκριμένου project. Ο τοπικός τύπος πρόβαλλε με περηφάνεια το έργο μας, γιαυτό στον κύκλο αυτών που έχουν ωφεληθεί προσμετρώνται και τα λοιπά τοπικά σχολεία στα οποία γνωστοποιήθηκε η συμμετοχή μας μέσω του τοπικού τύπου. Με το ίδιο πνεύμα υποδέχτηκε τη συμμετοχή μας όλη η τοπική κοινωνία. https://pellanews.gr/topikaskydra/%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%AF%CE%B4%CF%81%CF%85%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF ) . Το FB (10, 11 και 13-2-2021) υπήρξε βήμα για τη διάχυση του έργου μας, όπως και η ιστοδελίδα μας.
Σύνορο στα όνειρα των μαθητών μας... ο ουρανός (!), γιαυτό η εμπειρία που βίωσαν ενίσχυσε την αυτοεκτίμησή τους και τους έδωσε νέα ερμηνευτικά εργαλεία στη διαδικασία επικοινωνίας τους με τους άλλους. Κριτική σκέψη, αυτογνωσία κι ενσυναίσθηση ήταν ατομικά πεδία των μαθητών-προσωπικοτήτων που ενισχύθηκαν εξαιρετικά. Η συνολική εμπειρία επέδρασε θετικά στον πολιτισμικό, πολιτιστικό και κοινωνικό γραμματισμό τους. Η παρουσίασή μας φιλοξενείται στο https://www.youtube.com/watch?v=zQjEglgcmvY . Δεχτήκαμε συγχαρητήρια γιαυτήν από τους διοργανωτές του Συνεδρίου!!!
Αποσπάσματα από τον τοπικό τύπο, το FB Γυμνάσιο Σκύδρας και εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, παρατίθενται παρακάτω, όπως επίσης βλ. και στα Τεκμήρια, 20, 9, 2.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...