Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 22. Καλύτερη Ψηφιακή Σχολική Εκδήλωση

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ & ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ, με την οπτική των μαθητών του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ. Tο Γυμνάσιο Σκύδρας βάζει στο "μικροσκόπιό του" τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία με δίωρες εκδηλώσεις ανά Τμήμα. Ακολουθεί δείγμα "γραφής" και τα σκεπτικά από τις δράσεις των Τμημάτων μας Α1, A2, Α5, Β1, Β2, Β4, Β5, Γ4, Γ5 που έγιναν μέσω τηλεκπαίδευσης  (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,2,3,5,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτης 2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτης 3_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2).

Α. Τμήμα Β1, Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σπάρταλη Ελένη

Το δίωρο ξεκίνησε με τον διαμοιρασμό βίντεο κατά του εκφοβισμού και της βίας. Το συγκεκριμένο βίντεο είναι προϊόν εργασίας μαθητών, με την επιμέλεια του Π. Σάρμα εκπαιδευτικού μουσικής του Γυμνασίου Σκύδρας. Βρίσκεται αναρτημένο https://www.youtube.com/watch?v=1-Yj-HkpDDo. Είναι μια δουλειά μαθητριών του Β4 Σκύδρας στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης με χρήση μεταξύ άλλων, τεχνολογιών mp2 και mp3, της εικονικής τάξης που διατίθεται μέσω του ΠΣΔ, καθώς και επικοινωνία και εκπαίδευση μέσω webex. το διαπραγματευόμενο αντικείμενο είναι πάνω στο επίκαιρο και φλέγον θέμα της γυναικείας κακοποίησης. 

Στη συνέχεια, διαβάστηκε το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας,
που έκλεινε με τις φράσεις «Μιλήστε. Και μιλήστε τώρα. Είμαστε δίπλα σας. Κανένα παιδί δεν είναι μόνο.»

Έπειτα ακολούθησε ένα δρώμενο -αρχικά εν αγνοία των μαθητών- με την καθηγήτρια να ασκεί λεκτικό bullying σε έναν μαθητή , ζητήθηκε από τα παιδιά και από τον μαθητή να πουν το τι αισθάνθηκαν και να προτείνουν λύσεις για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών. Ακολούθησαν οι απόψεις των παιδιών αποτυπωμένα γραπτώς σε μικρής έκτασης κειμενάκια-φράσεις, μερικές των οποίων είναι οι εξής:
1. Το bullying είναι απάνθρωπο.
2. Το bullying δεν θεωρείται μαγκιά, θεωρείται χαμηλή αυτοπεποίθηση.
3. Δεν δέχομαι να με κάνουν bullying, εφόσον δεν κάνω κι εγώ.
4. Να διορθώσουμε πρώτα τους εαυτούς μας και μετά τους άλλους.
5. Σας παρακαλώ, σταματήστε το bullying, μην κάνετε αυτό που δεν θέλετε να κάνουν σε εσάς.
6. Αυτός που κάνει bullying δεν είναι πιο δυνατός, είναι πιο αδύναμος και θέλει να τραβήξει την προσοχή.
7. Μιλάμε για την βία, τον σεβασμό κ.λπ, αλλά εγώ πιστεύω ότι σεβασμός δεν υπάρχει. Όλοι συμφωνούμε με αυτά που λέτε, αλλά μετά, μόλις χτυπήσει το κουδούνι, ξανά από την αρχή τα ίδια. ΕΛΕΟΣ! Εγώ πιστεύω ότι δεν αλλάζει εύκολα ο κόσμος. Ξέρω από βία, δεν την έχω βιώσει ιδιαίτερα, όμως ξέρω άλλα άτομα που την βίωσαν και συνεχίζουν να την βιώνουν τόσο έντονα. Δεν ξέρεις τι πραγματικά θα πει bullying, αν δε το ζεις!
8. Όποιος ασκεί bullying[…] δεν είναι δυνατός, είναι αδύναμος χωρίς αυτοεκτίμηση και χωρίς σεβασμό, πρώτα για τον εαυτό του και μετά για τον συνάνθρωπό του.[…] Γι’ αυτό προσπαθούν να μειώσουν κάποιον που θεωρούν πιο αδύναμο[…].
9. Το bullying για κάποιους ανθρώπους είναι ένα καθημερινό φαινόμενο, κυρίως σε εφήβους και παιδιά δημοτικού, αλλά δεν εξαιρούνται και οι μεγαλύτεροι[…]. Οι θύτες είναι άνθρωποι που δεν σέβονται, δεν εκτιμούν και θεωρούν τον εαυτό τους δυνατότερο και καλύτερο από τα θύματα. Το bullying γίνεται με βία και ξύλο, επίσης γίνεται λεκτικά βρίζοντας οικογένειες.[…].
10. Όποιος κάνει bullying είναι ανώριμος και δεν έχει τρόπους.[…] Επίσης πολλά παιδιά αυτοκτονούν μέσω αυτών των παιχνιδιών[…]. Μπορείς να μιλήσεις σε έναν άνθρωπο που
πραγματικά εμπιστεύεσαι[…].
11. Όταν κάποιος δέχεται bullying , το 1ο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να ενημερώσει τον ψυχολόγο του σχολείου. Όλοι
μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε.
STOP BULLYING!

Β. Τμήμα Γ4, Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Γκαϊτατζή Λιάνα.
Στόχοι
• Να καταλάβουν τα παιδιά τι αισθάνονται και τι σκέφτονται για τον εαυτό τους και για τους άλλους τα θύματα ενδοσχολικής βίας
• Να κατανοήσουν ποιοι τρόποι αντιμετώπισης είναι περισσότερο αποτελεσματικοί και γιατί
Δραστηριότητες
1η ώρα
Ενσυναίσθηση ( μπαίνω στη θέση του άλλου)
Μελέτη περιπτώσεων\περιστατικών ενδοσχολικής βίας με οδηγό τα ερωτήματα:
• Πώς ένιωσαν τα θύματα;
• Πώς αντέδρασαν;
Για τη δραστηριότητα αξιοποιήθηκαν μαρτυρίες των ίδιων των παιδιών από προηγούμενη εργασία με θέμα την ενδοσχολική βία, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας.
2η ώρα
ΟΧΙ… μια μικρή λεξούλα με ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασία ( αντιδρώ στη βία)
Με δεδομένη την αρχή « το ΟΧΙ προσδιορίζει τα όριά μου, δίνει το στίγμα μου » τα παιδιά σκέφτηκαν και πρότειναν τρόπους διαχείρισης της ενδοσχολικής βίας εις βάρος τους.
Για τη δραστηριότητα χρησιμοποιήθηκαν κόμικς.
Κρατήσαμε κάποιους απλούς κανόνες
Όταν κάποιος με ενοχλεί, με προσβάλλει, με κοροϊδεύει:
• Τον κοιτάζω κατευθείαν στα μάτια, δεν σκύβω το κεφάλι
• Λέω όχι σταράτα και με πολλές παραλλαγές
• Μιλάω σε κάποιον που εμπιστεύομαι, δάσκαλο ή συγγενή
Γ. Τμήματα Α5, Β2,Γ5 Υπεύθυνοι Συντονιστές: Καραβίτης Σταύρος, Τσογκίδου Αλεξία, Γαϊτανίδου Μαρία, Βογιατζής Σωτήρης, Θεοδωρίδου Σοφία
Οι μαθητές των Τμημάτων Α5, Β2 και Γ5 καταρχάς έπαιξαν χωρισμένοι ανά δύο -κατά δήλωσή τους οι πιο απομακρυσμένοι μεταξύ τους ανά τμήμα- σε εικονικές ομάδες το πρωτότυπο παιχνίδι "Μία σου και μία μου". Αφορά σε εναλλάξ ερωτήσεις μεταξύ δύο μαθητών που επιθυμούν να γνωριστούν καλύτερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ακόλουθες:
Ποιος είσαι; (τόπος κατοικίας, οικογένεια, ποιο είναι το αγαπημένο μου χρώμα, σπορ, ομάδα, φαγητό, στυλ ρούχων, μουσική, χόμπυ)
Τι θεωρείς σπουδαίο προσόν στους φίλους σου;
Τι σου αρέσει σε μένα;
Τι σε φοβίζει σε μένα;
Θεωρείς ότι η βία είναι λύση στα αδιέξοδα μεταξύ των συμμαθητών; Γιατί ναι; ή Γιατί όχι;
Θεωρείς ότι ο εκφοβισμός είναι λύση στα αδιέξοδα μεταξύ συμμαθητών; Γιατί ναι; ή Γιατί όχι;
Μοιάζουμε πιο πολύ απ΄ότι διαφέρουμε; Γιατί;
Στη συνέχεια και μέσα στην ηλεκτρονική τάξη σε ολομέλεια γνωστοποίησαν ο ένας στον άλλον τις πρώτες σκέψεις τους από την εμπειρία που βίωσαν.
Στη συνέχεια απάντησαν στο ερωτηματολόγιο που φιλοξενείται στον σύνδεσμο https://forms.gle/TrY1MCjRbCPjnHiF7 και δόθηκε στους μαθητές μέσω chat. Τα αποτελέσματα της έρευνας υπήρξαν αποκαλυπτικά και άκρως ενδιαφέροντα. Χρήζουν μελέτης από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, γιαυτό και τους γνωστοποιήθηκαν.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...