Το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί τα πειστήρια του Γυμνασίου Σκύδρας (ΓΣ) για τη βίωση μιας μοναδικής σχολικής χρονιάς γεμάτης μαθησιακές προκλήσεις, εκπλήξεις και ανατροπές της καθημερινότητας,καθώς και πρωτοβουλίες για έξοδο από τα αδιέξοδα.

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Τεκμήριο 7. Ανάπτυξη Οριζόντιων Δεξιοτήτων

Το επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας Σκύδρας για την εκπαίδευση των 360 μαθητών μας στη σωστή εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ αναφορικά με τον Κορονοϊό. Κοινωνική ευθύνη, διαγενεακή αλληλεγγύη, διαχείριση κατάστασης κρίσης λόγω κορονοϊού και διαχείριση "πένθους" λόγω κορονοϊού αποτέλεσαν μέρος της στοχοθεσίας της ανωτέρω και παρακάτω προσέγγισης. Σημειώνουμε ότι για τον ίδιο λόγο προηγήθηκε συνεργασία με το Νοσοκομείο Έδεσσας και πρόσκληση της γιατρού του κας Σδρου, Προέδρος της Επιτροπής Λοιμώξεων του νομού Πέλλας. Η πρόσκληση έγινε προκειμένου η γιατρός, στο πλαίσιο ενδοσχολικής επιμόρφωσης, να ενημερώσει τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου μας -που αριθμεί σε 50 μέλη- σχετικά με τα του κορονοϊού και της αντιμετώπισής του.  Επίσης και στο Τεκμήριο 20 υπάρχει σχετικό υλικό (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ σύμφωνα με την απόφαση 108906/ΓΔ4: Λειτουργία Α/Άξονας 1/Δείκτες 1,4,7_Λειτουργία Α/Άξονας 3/Δείκτες 2_Λειτουργία Α/Άξονας 4/Δείκτης 1_Λειτουργία Β/Άξονας 6/Δείκτες 1,2_Λειτουργία Β/Άξονας 7/Δείκτες 2,3_Λειτουργία Γ/Άξονας 8/Δείκτες 1,2,4_Λειτουργία Γ/Άξονας 9/Δείκτης 2) .

Α. Η κα Σταυρούλα Γκανίδου, Ψυχίατρος,  προκειμένου να τους επιμορφώσει στη θεματική της  «Διαχείρισης Κρίσεων στη Σχολική Τάξη».  Η  επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου στον χώρο του Γυμνασίου, με  τη συνεργασία του κου Παύλου Περπερίδη, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων και φέροντα την  παιδαγωγική ευθύνη του Γυμνασίου μας.

Η ενδοσχολική επιμορφωτική δράση  περιελάμβανε εισήγηση  της κας Γκανίδου αναφορικά με τα είδη των σχολικών κρίσεων, τις φάσεις και τα στάδιά τους, τη γενεσιουργό τους αιτία,  τους οργανωσιακούς τύπους σχολικής τάξης  και προβληματικές εκφάνσεις λειτουργίας της, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην τάξη και πιθανές  στάσεις του προς αποφυγή  ή μη  κρίσεων, καθώς και τον αντίστοιχο ρόλο της οικογένειας στα προβλήματα συμπεριφοράς του μαθητή. Έγινε «ενδοσκόπηση» στις αιτίες που οδηγούν σε προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη, τις τεχνικές πρόληψής τους και τις τεχνικές  παρέμβασης των εκπαιδευτικών σε αυτές ως  διαχειριστές. Την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα  εισήγηση ακολούθησε διαβούλευση-συζήτηση, μεταξύ της γιατρού και των εκπαιδευτικών, με περιπτωσιολογικές αναφορές και τοποθετήσεις.

Τα συμπεράσματα της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, επικοινωνήθηκαν στους μαθητές. Για μια ακόμη φορά η ανάγκη καλλιέργειας της αυτογνωσίας και της ενσυναίσθησης ανακηρύχθηκαν πρωταγωνιστές στην κατεύθυνση της επίλυσης αυτών των καταστάσεων.

Β. Το επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας Σκύδρας για την εκπαίδευση των 360 μαθητών μας στη σωστή εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ αναφορικά με τον Κορονοϊό. Κοινωνική ευθύνη, διαγενεακή αλληλεγγύη, διαχείριση κατάστασης κρίσης λόγω κορονοϊού και διαχείριση "πένθους" λόγω κορονοϊού αποτέλεσαν μέρος της στοχοθεσίας της ανωτέρω και παρακάτω προσέγγισης. Σημειώνουμε ότι για τον ίδιο λόγο προηγήθηκε συνεργασία με το Νοσοκομείο Έδεσσας και πρόσκληση της γιατρού του κας Σδρου, Προέδρος της Επιτροπής Λοιμώξεων του νομού Πέλλας. Η πρόσκληση έγινε προκειμένου η γιατρός, στο πλαίσιο ενδοσχολικής επιμόρφωσης, να ενημερώσει τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου μας -που αριθμεί σε 50 μέλη- σχετικά με τα του κορονοϊού και της αντιμετώπισής του. 











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ-ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Στην παρούσα ανάρτηση φιλοξενείται  το περιεχόμενο των αναρτήσεων του παρόντος ιστοχώρου και η απόφαση έγκρισης των σχολικών δραστηριοτήτων ...